Linkowanie – czym jest i jaki ma wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania?

Pozycja, jaką strona uzyskuje w wynikach wyszukiwania, jest wypadkową wielu czynników, spośród których linkowanie jest jednym z podstawowych. Na czym ono konkretnie polega? Czym linkowanie wewnętrzne różni się od zewnętrznego? Zapraszam do lektury!

Linkowanie – co to jest?

Linkowanie polega na umieszczaniu odnośników prowadzących albo do poszczególnych działów strony internetowej, albo do innej strony internetowej. Jak to wygląda w praktyce? Linki (lub inaczej odnośniki) mogą mieć dowolny tekst (anchor), ale powinny w przejrzysty sposób informować użytkownika o tym, do czego prowadzą. Częstą i dobrą praktyką jest umieszczanie fraz kluczowych w tekście linka.

Oto przykład linkowania wewnętrznego: kliknij i zapoznaj się z naszą ofertą.

A to z kolei przykład linkowania zewnętrznego: na portalu SOSIB.pl znajdziesz całą masę ciekawych informacji – od finansów aż po nowinki ze świata elektroniki.

Linkowanie wewnętrzne ma wpływ na wygodę poruszania się po stronie internetowej. To proste – dzięki odnośnikom można np. na firmowym blogu pod danym artykułem przytoczyć kilka innych o zbliżonej tematyce czy np. pisząc o danym dziale oferty zamieścić linki do konkretnych produktów. Dlatego dobry SEO copywriting nie może obejść się bez linkowania.

A linkowanie zewnętrzne? Linkowanie zewnętrzne polega na zamieszczaniu linku do naszej strony internetowej na witrynach zewnętrznych. W praktyce są to linki zamieszczane w różnego rodzaju artykułach czy zestawieniach. W internecie znajdziemy wiele portali oferujących publikacje sponsorowane. Mogą mieć one zarówno postać artykułów stricte o danej firmie czy usłudze, jak i publikacji polegających na przysłowiowym „laniu wody”, w którego treść wpleciony jest link do strony. Czy zawsze linkowanie zewnętrzne winduje pozycję strony w przeglądarce? Nie. Co więcej – okazuje się nawet, że czasem jest w stanie przynieść odwrotny efekt! Jak w takim razie skutecznie linkować stronę internetową?

Skuteczne linkowanie zewnętrzne – jak je wykonać?

Przede wszystkim zadbaj o to, aby linkować stronę wyłącznie na wartościowych portalach. Im więcej dany portal ma użytkowników, tym większa szansa, że ktoś kliknie link w artykule zamieszczonym na stronie. W tym miejscu dodamy, że nawet jeśli nie kliknie nikt, to link ten w dalszym ciągu może mieć korzystny wpływ na pozycjonowanie strony, do której prowadzi. Dlaczego? Bo widzą go algorytmy Google przeczesujące internet! Roboty ocenią go pozytywnie pod warunkiem, że link jest opublikowany w artykule na stronie cieszącej się dobrą opinią. Jak zweryfikować opinię strony?

Niestety nie jest to łatwym zadaniem, ale podpowiedzią może być dla nas liczba osób odwiedzających dany portal oraz samo to, jak się on prezentuje. Publikacja artykułu na estetycznej, przejrzystej stronie z ciekawymi treściami jest dobrym posunięciem. Najprawdopodobniej taka witryna będzie dobrze oceniana przez roboty Google, a publikacja na niej czytana i klikana przez użytkowników oraz sama w sobie korzystnie wpłynie na wizerunek firmy. Podsumowując:

  • zamieszczaj linki do swojej strony na renomowanych portalach,
  • dbaj o jakość treści (chętnie napiszę artykuły sponsorowane dla Twojej firmy),
  • anchor (tekst linku) powinien jasno informować, do czego prowadzi odnośnik.

Oczywiście, jakość danej witryny i moc linkowania w mierzymy przy użyciu przeróżnych narzędzi i wyników z Google Analytics. Jak by tego było mało, to za formę linkowania zewnętrznego można również uznać marketing szeptany, któremu podobnie jak każdemu z narzędzi SEO można by poświęcić osobny artykuł. Na tym blogu piszę jedynie o podstawach podstaw, a dzięki wyłożonej wiedzy, jesteś w stanie skutecznie linkować swoją stronę internetową. 

Jeżeli uznasz, że potrzebujesz fachowej pomocy w zakresie linkowania strony, to zgłaszam się na ochotnika. Publikacje sponsorowane, SEO copywriting a może projekt wizytówki lub strony? Grafmini to nie duża agencja marketingowa szablonowo traktująca każdego Klienta. To zespół specjalistów, który obsługuje kilku klientów. Oferujemy usługi marketingowe szyte na miarę Waszych potrzeb i oczekiwań. Dlatego po prostu zadzwoń lub uzupełnij formularz kontaktowy (linkowanie wewnętrzne :)) i poinformuj, w jakim zakresie pomocy potrzebujesz.

1 komentarz do “Linkowanie – czym jest i jaki ma wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania?”

  1. Odnośnik zwrotny: Artykuł sponsorowany – czym jest i jak działa? - SOSIB.pl – subiektywnie o różnościach przez pryzmat biznesu

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przewijanie do góry